Pilot Project: analysis, development and projection
Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot pr...
محفوظ في:
المؤلفون الرئيسيون: | , , , , |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | spa |
منشور في: |
Universidad de Cuenca
2014
|
الوصول للمادة أونلاين: | https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319 |
الوسوم: |
إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
|
id |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-319 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-3192018-02-06T10:01:58Z Pilot Project: analysis, development and projection Proyecto piloto: análisis, desarrollo y proyección Tapia Abril, Verónica Emilia Chérrez Rodas, Karina García Pesántez, Gabriela Rosana Maldonado Marchán, María Elisa Bustamante Montesdeoca, José Luis Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot project educational videos that aim to meet the highest standards of educational videos described by Van Dam have been developed. The project expects to generate educational videos for different departments of the Faculty of Architecture, which will be delivered promptly to teachers.Keywords: Pedagogy, video, architecture, Cuenca, Ecuador. Desde la introducción de las TIC en la arquitectura y enseñanza, las pedagogías de la educación se han enfrentado al cambio de sus paradigmas de aprendizaje. Los institutos de educación superior se han plegado a esta moción y se han sometido a un proceso de cambio implementando en sus cátedras elementos multimedia. A través del proyecto piloto se han desarrollado videos de carácter educativo que pretenden cumplir con los más altos estándares de videos educativos descritos por Van Dam. El proyecto espera generar videos educativos para diferentes cátedras de la Facultad de Arquitectura que serán entregados oportunamente a los docentes.Palabras clave: Pedagogía, video, arquitectura, Cuenca, Ecuador. Universidad de Cuenca 2014-07-18 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319 10.18537/est.v003.n004.04 Estoa. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo de la Universidad de Cuenca; Vol. 3 Núm. 4 (2014): Estoa 4 (enero-junio 2014); 31 - 36 Estoa. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo; Vol. 3 No. 4 (2014): Estoa 4 (enero-junio 2014); 31 - 36 1390-9274 1390-7263 10.18537/est.v003.n004 spa https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319/271 Derechos de autor 2017 Estoa. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo de la Universidad de Cuenca |
institution |
Universidad de Cuenca |
collection |
OJS |
language |
spa |
format |
Online |
author |
Tapia Abril, Verónica Emilia Chérrez Rodas, Karina García Pesántez, Gabriela Rosana Maldonado Marchán, María Elisa Bustamante Montesdeoca, José Luis |
spellingShingle |
Tapia Abril, Verónica Emilia Chérrez Rodas, Karina García Pesántez, Gabriela Rosana Maldonado Marchán, María Elisa Bustamante Montesdeoca, José Luis Pilot Project: analysis, development and projection |
author_facet |
Tapia Abril, Verónica Emilia Chérrez Rodas, Karina García Pesántez, Gabriela Rosana Maldonado Marchán, María Elisa Bustamante Montesdeoca, José Luis |
author_sort |
Tapia Abril, Verónica Emilia |
title |
Pilot Project: analysis, development and projection |
title_short |
Pilot Project: analysis, development and projection |
title_full |
Pilot Project: analysis, development and projection |
title_fullStr |
Pilot Project: analysis, development and projection |
title_full_unstemmed |
Pilot Project: analysis, development and projection |
title_sort |
pilot project: analysis, development and projection |
description |
Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot project educational videos that aim to meet the highest standards of educational videos described by Van Dam have been developed. The project expects to generate educational videos for different departments of the Faculty of Architecture, which will be delivered promptly to teachers.Keywords: Pedagogy, video, architecture, Cuenca, Ecuador. |
publisher |
Universidad de Cuenca |
publishDate |
2014 |
url |
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319 |
work_keys_str_mv |
AT tapiaabrilveronicaemilia pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection AT cherrezrodaskarina pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection AT garciapesantezgabrielarosana pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection AT maldonadomarchanmariaelisa pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection AT bustamantemontesdeocajoseluis pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection AT tapiaabrilveronicaemilia proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion AT cherrezrodaskarina proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion AT garciapesantezgabrielarosana proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion AT maldonadomarchanmariaelisa proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion AT bustamantemontesdeocajoseluis proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion |
_version_ |
1709550422302130176 |