Pilot Project: analysis, development and projection

Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot pr...

وصف كامل

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلفون الرئيسيون: Tapia Abril, Verónica Emilia, Chérrez Rodas, Karina, García Pesántez, Gabriela Rosana, Maldonado Marchán, María Elisa, Bustamante Montesdeoca, José Luis
التنسيق: Online
اللغة:spa
منشور في: Universidad de Cuenca 2014
الوصول للمادة أونلاين:https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319
الوسوم: إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
id oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-319
record_format ojs
spelling oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-3192018-02-06T10:01:58Z Pilot Project: analysis, development and projection Proyecto piloto: análisis, desarrollo y proyección Tapia Abril, Verónica Emilia Chérrez Rodas, Karina García Pesántez, Gabriela Rosana Maldonado Marchán, María Elisa Bustamante Montesdeoca, José Luis Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot project educational videos that aim to meet the highest standards of educational videos described by Van Dam have been developed. The project expects to generate educational videos for different departments of the Faculty of Architecture, which will be delivered promptly to teachers.Keywords: Pedagogy, video, architecture, Cuenca, Ecuador. Desde la introducción de las TIC en la arquitectura y enseñanza, las pedagogías de la educación se han enfrentado al cambio de sus paradigmas de aprendizaje. Los institutos de educación superior se han plegado a esta moción y se han sometido a un proceso de cambio implementando en sus cátedras elementos multimedia. A través del proyecto piloto se han desarrollado videos de carácter educativo que pretenden cumplir con los más altos estándares de videos educativos descritos por Van Dam. El proyecto espera generar videos educativos para diferentes cátedras de la Facultad de Arquitectura que serán entregados oportunamente a los docentes.Palabras clave: Pedagogía, video, arquitectura, Cuenca, Ecuador. Universidad de Cuenca 2014-07-18 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319 10.18537/est.v003.n004.04 Estoa. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo de la Universidad de Cuenca; Vol. 3 Núm. 4 (2014): Estoa 4 (enero-junio 2014); 31 - 36 Estoa. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo; Vol. 3 No. 4 (2014): Estoa 4 (enero-junio 2014); 31 - 36 1390-9274 1390-7263 10.18537/est.v003.n004 spa https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319/271 Derechos de autor 2017 Estoa. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo de la Universidad de Cuenca
institution Universidad de Cuenca
collection OJS
language spa
format Online
author Tapia Abril, Verónica Emilia
Chérrez Rodas, Karina
García Pesántez, Gabriela Rosana
Maldonado Marchán, María Elisa
Bustamante Montesdeoca, José Luis
spellingShingle Tapia Abril, Verónica Emilia
Chérrez Rodas, Karina
García Pesántez, Gabriela Rosana
Maldonado Marchán, María Elisa
Bustamante Montesdeoca, José Luis
Pilot Project: analysis, development and projection
author_facet Tapia Abril, Verónica Emilia
Chérrez Rodas, Karina
García Pesántez, Gabriela Rosana
Maldonado Marchán, María Elisa
Bustamante Montesdeoca, José Luis
author_sort Tapia Abril, Verónica Emilia
title Pilot Project: analysis, development and projection
title_short Pilot Project: analysis, development and projection
title_full Pilot Project: analysis, development and projection
title_fullStr Pilot Project: analysis, development and projection
title_full_unstemmed Pilot Project: analysis, development and projection
title_sort pilot project: analysis, development and projection
description Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot project educational videos that aim to meet the highest standards of educational videos described by Van Dam have been developed. The project expects to generate educational videos for different departments of the Faculty of Architecture, which will be delivered promptly to teachers.Keywords: Pedagogy, video, architecture, Cuenca, Ecuador.
publisher Universidad de Cuenca
publishDate 2014
url https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/estoa/article/view/319
work_keys_str_mv AT tapiaabrilveronicaemilia pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection
AT cherrezrodaskarina pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection
AT garciapesantezgabrielarosana pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection
AT maldonadomarchanmariaelisa pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection
AT bustamantemontesdeocajoseluis pilotprojectanalysisdevelopmentandprojection
AT tapiaabrilveronicaemilia proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion
AT cherrezrodaskarina proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion
AT garciapesantezgabrielarosana proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion
AT maldonadomarchanmariaelisa proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion
AT bustamantemontesdeocajoseluis proyectopilotoanalisisdesarrolloyproyeccion
_version_ 1709550422302130176