Signs of the city in American realistic cinema

The big city and the metropolitan phenomenon, as well as the cinema emerged and/or spread in the late 19th and early 20th centuries. The perception and the representation of big cities as part of culture –in literature, photography, painting, and also in movies– have always held a certain tension be...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Benfatti, Denio Munia
格式: Online
语言:por
出版: Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño 2007
在线阅读:https://revistasfaud.mdp.edu.ar/registros/article/view/418
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
id oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-418
record_format ojs
spelling oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-4182020-04-18T00:03:48Z Signs of the city in American realistic cinema Indícios de cidade no cinema realista americano Indícios de cidade no cinema realista americano Benfatti, Denio Munia cine ciudad urbanismo representación de la ciudad cinema city urbanism representation of cities The big city and the metropolitan phenomenon, as well as the cinema emerged and/or spread in the late 19th and early 20th centuries. The perception and the representation of big cities as part of culture –in literature, photography, painting, and also in movies– have always held a certain tension between the apology of life close to nature and the fascination that cities cause. In addition to that, the arts in general have always shown a certain pleasure in romantically presenting the city associated to some pessimism and uneasiness. In this essay, we intend to show how the cinema, particularly the North-American realistic cinema, incorporates the points of view of each epoch in order to present the big cities' different faces, from its beginning all the way through the big studios up to the great “auteurs” of American “nouvelle vague”. La gran ciudad, la metrópoli, así como el cine, son hechos que hacen su aparición y/o su difusión durante el pasaje del siglo XIX al XX. La percepción y la representación que se construyen de la metrópoli –la literatura, la fotografía, la pintura y también el cine– como partes de la cultura, siempre mantuvieron una tensión entre la exaltación positiva de la vida junto a la naturaleza y la fascinación ejercida por la ciudad. Más que eso, las artes en general siempre se deleitaron en presentar románticamente a la ciudad asociada a un cierto pesimismo y a un malestar. En este ensayo, pretendemos mostrar como el cine, particularmente el cine realista norteamericano, se apropia de las visiones de cada época para presentarnos diferentes caras de la metrópoli, desde sus principios, pasando por los grandes estudios hasta los nuevos autores de la nouvelle vague norteamericana. La gran ciudad, la metrópoli, así como el cine, son hechos que hacen su aparición y/o su difusión durante el pasaje del siglo XIX al XX. La percepción y la representación que se construyen de la metrópoli –la literatura, la fotografía, la pintura y también el cine– como partes de la cultura, siempre mantuvieron una tensión entre la exaltación positiva de la vida junto a la naturaleza y la fascinación ejercida por la ciudad. Más que eso, las artes en general siempre se deleitaron en presentar románticamente a la ciudad asociada a un cierto pesimismo y a un malestar. En este ensayo, pretendemos mostrar como el cine, particularmente el cine realista norteamericano, se apropia de las visiones de cada época para presentarnos diferentes caras de la metrópoli, desde sus principios, pasando por los grandes estudios hasta los nuevos autores de la nouvelle vague norteamericana. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño 2007-05-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares application/pdf https://revistasfaud.mdp.edu.ar/registros/article/view/418 Registros. Revista de Investigación Histórica; Núm. 4 (2007): Arte, ciudad, arquitectura y diseño desde la segunda guerra mundial hasta los años 60; 87-97 2250-8112 por https://revistasfaud.mdp.edu.ar/registros/article/view/418/289 Derechos de autor 2007 Registros. Revista de Investigación Histórica
institution Universidad Nacional de Mar del Plata
collection OJS
language por
format Online
author Benfatti, Denio Munia
spellingShingle Benfatti, Denio Munia
Signs of the city in American realistic cinema
author_facet Benfatti, Denio Munia
author_sort Benfatti, Denio Munia
title Signs of the city in American realistic cinema
title_short Signs of the city in American realistic cinema
title_full Signs of the city in American realistic cinema
title_fullStr Signs of the city in American realistic cinema
title_full_unstemmed Signs of the city in American realistic cinema
title_sort signs of the city in american realistic cinema
description The big city and the metropolitan phenomenon, as well as the cinema emerged and/or spread in the late 19th and early 20th centuries. The perception and the representation of big cities as part of culture –in literature, photography, painting, and also in movies– have always held a certain tension between the apology of life close to nature and the fascination that cities cause. In addition to that, the arts in general have always shown a certain pleasure in romantically presenting the city associated to some pessimism and uneasiness. In this essay, we intend to show how the cinema, particularly the North-American realistic cinema, incorporates the points of view of each epoch in order to present the big cities' different faces, from its beginning all the way through the big studios up to the great “auteurs” of American “nouvelle vague”.
publisher Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño
publishDate 2007
url https://revistasfaud.mdp.edu.ar/registros/article/view/418
work_keys_str_mv AT benfattideniomunia signsofthecityinamericanrealisticcinema
AT benfattideniomunia indiciosdecidadenocinemarealistaamericano
_version_ 1709644422490095616