Territory selling. advertising, cartography and plot division in Greater Buenos Aires (1920 - 1950)

This article analyzes the advertisements produced between 1920 and 1950 in order to sell the plots in Greater Buenos Aires. The images that showed the location of the projects in the leaflets and maps were a key instrument for the sale of land and reflect several issues. On the one hand, they show t...

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التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلفون الرئيسيون: Gómez Pintus, Ana; Instituto de Historia y Crítica de la Arquitectura y la Ciudad (HiTePAC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) Facultad de Arquitectura y Urbanismo, Universidad Nacional de La Plata. Calle 47 n° 162 (1900) La Plata, Pesoa, Melisa; Instituto de Historia y Crítica de la Arquitectura y la Ciudad (HiTePAC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) Facultad de Arquitectura y Urbanismo, Universidad Nacional de La Plata. Calle 47 n° 162 (1900) La Plata
التنسيق: Online
اللغة:spa
منشور في: Instituto de Arte Americano e Investigaciones Estéticas “Mario J. Buschiazzo” 2017
الوصول للمادة أونلاين:https://www.iaa.fadu.uba.ar/ojs/index.php/anales/article/view/234
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