Territory selling. advertising, cartography and plot division in Greater Buenos Aires (1920 - 1950)

This article analyzes the advertisements produced between 1920 and 1950 in order to sell the plots in Greater Buenos Aires. The images that showed the location of the projects in the leaflets and maps were a key instrument for the sale of land and reflect several issues. On the one hand, they show t...

Descrizione completa

Salvato in:
Dettagli Bibliografici
Autori principali: Gómez Pintus, Ana; Instituto de Historia y Crítica de la Arquitectura y la Ciudad (HiTePAC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) Facultad de Arquitectura y Urbanismo, Universidad Nacional de La Plata. Calle 47 n° 162 (1900) La Plata, Pesoa, Melisa; Instituto de Historia y Crítica de la Arquitectura y la Ciudad (HiTePAC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) Facultad de Arquitectura y Urbanismo, Universidad Nacional de La Plata. Calle 47 n° 162 (1900) La Plata
Natura: Online
Lingua:spa
Pubblicazione: Instituto de Arte Americano e Investigaciones Estéticas “Mario J. Buschiazzo” 2017
Accesso online:https://www.iaa.fadu.uba.ar/ojs/index.php/anales/article/view/234
Tags: Aggiungi Tag
Nessun Tag, puoi essere il primo ad aggiungerne! !