El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura

In the field of architectural representation, film constitutes an important resource since it expresses the lived dimensions of a space. Cinematic space makes sense only in the context of the subject’s experiencing of events. This paper contends that visualizations of architecture emphasize the obje...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Massera, Carmen Aroztegui
Formato: Online
Idioma:eng
Publicado em: Universidade de São Paulo. Instituto de Arquitetura e Urbanismo 2012
Acesso em linha:https://www.revistas.usp.br/risco/article/view/49026
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:revistas.usp.br:article-49026
record_format ojs
spelling oai:revistas.usp.br:article-490262021-01-02T23:04:12Z El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura The contemplating subject: event and subject in architectural animations Massera, Carmen Aroztegui Animation Representation Film Subject. animación representación film sujeto. In the field of architectural representation, film constitutes an important resource since it expresses the lived dimensions of a space. Cinematic space makes sense only in the context of the subject’s experiencing of events. This paper contends that visualizations of architecture emphasize the object/building, striping space of the subjects of everyday’s practices. The paper discusses the nature of the subject, and the event in film theory, and architecture in order to analyze an awarded example of an architectural animation, Alex Roman’s “The Third and the Seventh.” NULO La películas constituyen un recurso importante para los arquitectos, ya que expresan el espacio vivido en una representación audiovisual. El espacio fílmico solamente tiene sentido en el contexto del evento vivido por un sujeto. El artículo sostiene que las visualizaciones en arquitectura enfatizan el objeto/edificio despojando el  espacio de los sujetos que en él viven cotidianamente. Este artículo discute a esencia del sujeto y del evento en la teoría del cine y en la arquitectura, para posteriormente analizar una animación premiada, “El Tercero y el Séptimo” de Alex Roman. Universidade de São Paulo. Instituto de Arquitetura e Urbanismo 2012-01-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://www.revistas.usp.br/risco/article/view/49026 10.11606/issn.1984-4506.v0i15p92-98 Risco Revista de Pesquisa em Arquitetura e Urbanismo (Online); Nr. 15 (2012); 92-98 Risco Revista de Pesquisa em Arquitetura e Urbanismo (Online); 编号 15 (2012); 92-98 Risco Revista de Pesquisa em Arquitetura e Urbanismo (Online); n. 15 (2012); 92-98 Risco - Revue de Recherche en Architecture et Urbanisme; No 15 (2012); 92-98 Risco Revista de Pesquisa em Arquitetura e Urbanismo (Online); № 15 (2012); 92-98 Risco Revista de Pesquisa em Arquitetura e Urbanismo (Online); ##issue.no## 15 (2012); 92-98 Risco - Journal of Architecture and Urbanism; No. 15 (2012); 92-98 Risco Revista de Pesquisa em Arquitetura e Urbanismo (Online); N. 15 (2012); 92-98 Risco - Revista de Investigación en Arquitectura y Urbanismo; Núm. 15 (2012); 92-98 1984-4506 eng https://www.revistas.usp.br/risco/article/view/49026/53126
institution Universidade de São Paulo
collection OJS
language eng
format Online
author Massera, Carmen Aroztegui
spellingShingle Massera, Carmen Aroztegui
El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
author_facet Massera, Carmen Aroztegui
author_sort Massera, Carmen Aroztegui
title El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
title_short El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
title_full El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
title_fullStr El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
title_full_unstemmed El sujeto contemplativo: Evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
title_sort el sujeto contemplativo: evento y sujeto en las animaciones en arquitectura
description In the field of architectural representation, film constitutes an important resource since it expresses the lived dimensions of a space. Cinematic space makes sense only in the context of the subject’s experiencing of events. This paper contends that visualizations of architecture emphasize the object/building, striping space of the subjects of everyday’s practices. The paper discusses the nature of the subject, and the event in film theory, and architecture in order to analyze an awarded example of an architectural animation, Alex Roman’s “The Third and the Seventh.”
publisher Universidade de São Paulo. Instituto de Arquitetura e Urbanismo
publishDate 2012
url https://www.revistas.usp.br/risco/article/view/49026
work_keys_str_mv AT masseracarmenaroztegui elsujetocontemplativoeventoysujetoenlasanimacionesenarquitectura
AT masseracarmenaroztegui thecontemplatingsubjecteventandsubjectinarchitecturalanimations
_version_ 1709648762880655360