The use of political propaganda cinema to give widespread coverage to national tourism. The promotion of Mar del Plata as Our Great Sea City
The political, social and economic transformations of the thirties allowed the lower social groups to gain access to new ways of welfare, which included tourism. The conservative governments used the cinema and other media to encourage these possibilities, to spread the benefices of national tourism...
Guardado en:
Autores principales: | Bonnano, Carina, Zuppa, Silvia |
---|---|
Formato: | Online |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño
2007
|
Acceso en línea: | https://revistasfaud.mdp.edu.ar/registros/article/view/419 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Across the great limit. Urban heterotopies, cinema and literature
por: A. del Valle, Luis; Centro Grupo de Estudios Amancio Williams. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires. Calle Intendente Güiraldes 2160 Pabellón III 4º piso. Ciudad Universitaria. (C1428EGA) Ciudad Autónoma de Buenos Aires.
Publicado: (2015) -
Our Chile and earthquakes
por: Parrochia Beguin, Juan
Publicado: (2010) -
Mar del Plata impulsa nuevas estrategias turísticas (1940-1955)
por: Zuppa, Graciela
Publicado: (2012) -
Pintar ciudades, construir representaciones: lecturas de Mar del Plata imaginada
por: Zuppa, Graciela
Publicado: (2005) -
Publicidad y propaganda: aspectos gráfico-comunicacionales y legales
por: Regatto Bonifaz, Jacqueline, et al.
Publicado: (2016)