The use of political propaganda cinema to give widespread coverage to national tourism. The promotion of Mar del Plata as Our Great Sea City
The political, social and economic transformations of the thirties allowed the lower social groups to gain access to new ways of welfare, which included tourism. The conservative governments used the cinema and other media to encourage these possibilities, to spread the benefices of national tourism...
保存先:
主要な著者: | Bonnano, Carina, Zuppa, Silvia |
---|---|
フォーマット: | Online |
言語: | spa |
出版事項: |
Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño
2007
|
オンライン・アクセス: | https://revistasfaud.mdp.edu.ar/registros/article/view/419 |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
類似資料
-
Across the great limit. Urban heterotopies, cinema and literature
著者:: A. del Valle, Luis; Centro Grupo de Estudios Amancio Williams. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires. Calle Intendente Güiraldes 2160 Pabellón III 4º piso. Ciudad Universitaria. (C1428EGA) Ciudad Autónoma de Buenos Aires.
出版事項: (2015) -
Our Chile and earthquakes
著者:: Parrochia Beguin, Juan
出版事項: (2010) -
Mar del Plata impulsa nuevas estrategias turísticas (1940-1955)
著者:: Zuppa, Graciela
出版事項: (2012) -
Pintar ciudades, construir representaciones: lecturas de Mar del Plata imaginada
著者:: Zuppa, Graciela
出版事項: (2005) -
Publicidad y propaganda: aspectos gráfico-comunicacionales y legales
著者:: Regatto Bonifaz, Jacqueline, 等
出版事項: (2016)