History and forgetfulness scenaries in modern Mexico 1942-1958
La pintura de Juan O’Gorman “La Ciudad de México” de 1942 y las torres de concreto diseñadas en 1957-1958 por Mathias Goeritz y Luis Barragán para la Ciudad Satélite de Mario Pani, son imágenes icónicas de la Ciudad de México en la era moderna. Juntas enmarcan un periodo de transformación urbana ext...
Guardat en:
Autor principal: | Eggener, Keith L. |
---|---|
Format: | Online |
Idioma: | spa |
Publicat: |
Facultad de Arquitectura, Universidad Nacional Autónoma de México
2014
|
Accés en línia: | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/57310 |
Etiquetes: |
Afegir etiqueta
Sense etiquetes, Sigues el primer a etiquetar aquest registre!
|
Ítems similars
-
Regionalism Revisited: The Case of Francisco Artigas A Fresh Look at a Forgotten Mexican Modernist
per: Eggener, Keith
Publicat: (2016) -
Housing for workers, pacifying or modernizing element : the intervention of the state in Bogotá 1918-1942.
per: Díaz Cotrino, Yenny Milena
Publicat: (2007) -
From modern “style” to modern architecture: meanings of modern in the brazilian magazines a casa and arquitetura e urbanismo (1923- 1942)
per: Nery, Juliana Cardoso
Publicat: (2016) -
Forgetting and reconstructing - Memory and experience in the architecture of the city
per: Pinheiro, Ethel, et al.
Publicat: (2021) -
Mexico and ciam. Notes to Mexican Modern Architecture History [part two]
per: Heredia, Juan Manuel
Publicat: (2016)