History and forgetfulness scenaries in modern Mexico 1942-1958
La pintura de Juan O’Gorman “La Ciudad de México” de 1942 y las torres de concreto diseñadas en 1957-1958 por Mathias Goeritz y Luis Barragán para la Ciudad Satélite de Mario Pani, son imágenes icónicas de la Ciudad de México en la era moderna. Juntas enmarcan un periodo de transformación urbana ext...
Enregistré dans:
Auteur principal: | Eggener, Keith L. |
---|---|
Format: | Online |
Langue: | spa |
Publié: |
Facultad de Arquitectura, Universidad Nacional Autónoma de México
2014
|
Accès en ligne: | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/57310 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
Regionalism Revisited: The Case of Francisco Artigas A Fresh Look at a Forgotten Mexican Modernist
par: Eggener, Keith
Publié: (2016) -
Housing for workers, pacifying or modernizing element : the intervention of the state in Bogotá 1918-1942.
par: Díaz Cotrino, Yenny Milena
Publié: (2007) -
From modern “style” to modern architecture: meanings of modern in the brazilian magazines a casa and arquitetura e urbanismo (1923- 1942)
par: Nery, Juliana Cardoso
Publié: (2016) -
Forgetting and reconstructing - Memory and experience in the architecture of the city
par: Pinheiro, Ethel, et autres
Publié: (2021) -
Mexico and ciam. Notes to Mexican Modern Architecture History [part two]
par: Heredia, Juan Manuel
Publié: (2016)