El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable

This article reflects upon the development of rail transport in the Buenos Aires province, a significant phenomenon in the localization of activities and population, in spatial relationships and in the territorial organization.The Ferrocarril del Sur, during its construction between 1880 and 1930, h...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Asıl Yazarlar: Granero, Melecia, de las Nieves Rizzo, María
Materyal Türü: Online
Dil:spa
Baskı/Yayın Bilgisi: Universidad del Bío-Bío, Chile 2008
Online Erişim:https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/839
Etiketler: Etiketle
Etiket eklenmemiş, İlk siz ekleyin!
id oai:ojs.revistas.ubiobio.cl:article-839
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.ubiobio.cl:article-8392018-03-27T00:26:46Z El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable Granero, Melecia de las Nieves Rizzo, María ferrocarril territorio desarrollo infraestructuras transporte railway territory development infrastructures transport This article reflects upon the development of rail transport in the Buenos Aires province, a significant phenomenon in the localization of activities and population, in spatial relationships and in the territorial organization.The Ferrocarril del Sur, during its construction between 1880 and 1930, had a strong impact upon territorial organisation. This paper deals with the urban aspects of the railway, both in terms of how the characteristics of the landscape influenced the railways, and how the latter in turn affected the population, regional land values and the structure of geographic space moulded by rail infrastructure, bridges and viaducts, rural and urban stations, supply infrastructure, etc. El presente artículo pretende realizar una reflexión sobre el desarrollo del transporte ferroviario en la Provincia de Buenos Aires que constituyó un fenómeno significativo en la localización de actividades y población, en las relaciones espaciales y en la organización territorial.El Ferrocarril del Sur en su proceso de instalación entre 1880 y 1930, presenta fuerte evidencia en la construcción del territorio. El presente trabajo trata la problemática ferroviaria, en su aspecto urbano, por los condicionantes que el territorio en sus características imprimió a los ferrocarriles, como la impronta de éste en el poblamiento, la valorización de regiones, comarcas y las estructuración del espacio geográfico al cual moldeó con infraestructuras viales, puentes y viaductos, estaciones rurales y urbanas, instalaciones de abastecimiento, etc. Universidad del Bío-Bío, Chile 2008-10-15 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/839 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.26, N.34 (Octubre 2008): SUSTENTABILIDAD; 54-65 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.26, N.34 (Octubre 2008): SUSTENTABILIDAD; 54-65 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.26, N.34 (Octubre 2008): SUSTENTABILIDAD; 54-65 0719-6466 0716-2677 spa https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/839/796
institution Universidad del Bío-Bío
collection OJS
language spa
format Online
author Granero, Melecia
de las Nieves Rizzo, María
spellingShingle Granero, Melecia
de las Nieves Rizzo, María
El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable
author_facet Granero, Melecia
de las Nieves Rizzo, María
author_sort Granero, Melecia
title El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable
title_short El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable
title_full El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable
title_fullStr El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable
title_full_unstemmed El ferrocarril: Integración regional y transporte sustentable
title_sort el ferrocarril: integración regional y transporte sustentable
description This article reflects upon the development of rail transport in the Buenos Aires province, a significant phenomenon in the localization of activities and population, in spatial relationships and in the territorial organization.The Ferrocarril del Sur, during its construction between 1880 and 1930, had a strong impact upon territorial organisation. This paper deals with the urban aspects of the railway, both in terms of how the characteristics of the landscape influenced the railways, and how the latter in turn affected the population, regional land values and the structure of geographic space moulded by rail infrastructure, bridges and viaducts, rural and urban stations, supply infrastructure, etc.
publisher Universidad del Bío-Bío, Chile
publishDate 2008
url https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/839
work_keys_str_mv AT graneromelecia elferrocarrilintegracionregionalytransportesustentable
AT delasnievesrizzomaria elferrocarrilintegracionregionalytransportesustentable
_version_ 1709545288345059328