Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective

La idea de “transformación”, involucra múltiples conceptos factibles de abordar, desde diferentes disciplinas. Consideramos que transformar es “cambiar de forma, metamorfosear, mejorar, transformar una ecuación, ponerla en términos diferentes pero equivalentes...”, dentro de este encuadre este traba...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Ben Altabef, Clara Graciela, Auad, Ana Liliana, Guaraz, Alejandra, Yépez, Daniel Enrique, Fajardo, Roberto
Format: Online
Language:spa
Published: Revista INVI 2004
Online Access:https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id oai:ojs.revistas.uchile.cl:article-62211
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.uchile.cl:article-622112020-03-04T16:12:58Z Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective La transposición didáctica como transformación del conocimiento: el proyecto arquitectónico del espacio público en la periferia urbana . Una práctica docente innovadora desde un enfoque de investigación-acción Ben Altabef, Clara Graciela Auad, Ana Liliana Guaraz, Alejandra Yépez, Daniel Enrique Fajardo, Roberto La idea de “transformación”, involucra múltiples conceptos factibles de abordar, desde diferentes disciplinas. Consideramos que transformar es “cambiar de forma, metamorfosear, mejorar, transformar una ecuación, ponerla en términos diferentes pero equivalentes...”, dentro de este encuadre este trabajo se estructura en los procesos de transformación de un cuerpo de conocimientos, producto de una investigación en contenidos curriculares, a fin de gestar una innovación pedagógica en este campo. Revista INVI 2004-01-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211 Revista INVI; Vol. 19 Núm. 49 (2004): Asentamientos Precarios y Procesos Urbanos 0718-8358 0718-1299 spa https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211/65851 https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211/66244
institution Universidad de Chile
collection OJS
language spa
format Online
author Ben Altabef, Clara Graciela
Auad, Ana Liliana
Guaraz, Alejandra
Yépez, Daniel Enrique
Fajardo, Roberto
spellingShingle Ben Altabef, Clara Graciela
Auad, Ana Liliana
Guaraz, Alejandra
Yépez, Daniel Enrique
Fajardo, Roberto
Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
author_facet Ben Altabef, Clara Graciela
Auad, Ana Liliana
Guaraz, Alejandra
Yépez, Daniel Enrique
Fajardo, Roberto
author_sort Ben Altabef, Clara Graciela
title Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
title_short Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
title_full Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
title_fullStr Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
title_full_unstemmed Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
title_sort didactic transposition and the transformation of knowledge: the public space architectural project within the context of the urban periphery. an innovative teaching approach from a research-action perspective
description La idea de “transformación”, involucra múltiples conceptos factibles de abordar, desde diferentes disciplinas. Consideramos que transformar es “cambiar de forma, metamorfosear, mejorar, transformar una ecuación, ponerla en términos diferentes pero equivalentes...”, dentro de este encuadre este trabajo se estructura en los procesos de transformación de un cuerpo de conocimientos, producto de una investigación en contenidos curriculares, a fin de gestar una innovación pedagógica en este campo.
publisher Revista INVI
publishDate 2004
url https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211
work_keys_str_mv AT benaltabefclaragraciela didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective
AT auadanaliliana didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective
AT guarazalejandra didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective
AT yepezdanielenrique didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective
AT fajardoroberto didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective
AT benaltabefclaragraciela latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion
AT auadanaliliana latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion
AT guarazalejandra latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion
AT yepezdanielenrique latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion
AT fajardoroberto latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion
_version_ 1709646270655627264