Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective
La idea de “transformación”, involucra múltiples conceptos factibles de abordar, desde diferentes disciplinas. Consideramos que transformar es “cambiar de forma, metamorfosear, mejorar, transformar una ecuación, ponerla en términos diferentes pero equivalentes...”, dentro de este encuadre este traba...
Saved in:
| Main Authors: | , , , , |
|---|---|
| Format: | Online |
| Language: | spa |
| Published: |
Revista INVI
2004
|
| Online Access: | https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| id |
oai:ojs.revistas.uchile.cl:article-62211 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs.revistas.uchile.cl:article-622112020-03-04T16:12:58Z Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective La transposición didáctica como transformación del conocimiento: el proyecto arquitectónico del espacio público en la periferia urbana . Una práctica docente innovadora desde un enfoque de investigación-acción Ben Altabef, Clara Graciela Auad, Ana Liliana Guaraz, Alejandra Yépez, Daniel Enrique Fajardo, Roberto La idea de “transformación”, involucra múltiples conceptos factibles de abordar, desde diferentes disciplinas. Consideramos que transformar es “cambiar de forma, metamorfosear, mejorar, transformar una ecuación, ponerla en términos diferentes pero equivalentes...”, dentro de este encuadre este trabajo se estructura en los procesos de transformación de un cuerpo de conocimientos, producto de una investigación en contenidos curriculares, a fin de gestar una innovación pedagógica en este campo. Revista INVI 2004-01-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211 Revista INVI; Vol. 19 Núm. 49 (2004): Asentamientos Precarios y Procesos Urbanos 0718-8358 0718-1299 spa https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211/65851 https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211/66244 |
| institution |
Universidad de Chile |
| collection |
OJS |
| language |
spa |
| format |
Online |
| author |
Ben Altabef, Clara Graciela Auad, Ana Liliana Guaraz, Alejandra Yépez, Daniel Enrique Fajardo, Roberto |
| spellingShingle |
Ben Altabef, Clara Graciela Auad, Ana Liliana Guaraz, Alejandra Yépez, Daniel Enrique Fajardo, Roberto Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective |
| author_facet |
Ben Altabef, Clara Graciela Auad, Ana Liliana Guaraz, Alejandra Yépez, Daniel Enrique Fajardo, Roberto |
| author_sort |
Ben Altabef, Clara Graciela |
| title |
Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective |
| title_short |
Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective |
| title_full |
Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective |
| title_fullStr |
Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective |
| title_full_unstemmed |
Didactic Transposition and the Transformation of Knowledge: The Public Space Architectural Project within the Context of the Urban Periphery. An Innovative Teaching Approach from a Research-Action Perspective |
| title_sort |
didactic transposition and the transformation of knowledge: the public space architectural project within the context of the urban periphery. an innovative teaching approach from a research-action perspective |
| description |
La idea de “transformación”, involucra múltiples conceptos factibles de abordar, desde diferentes disciplinas. Consideramos que transformar es “cambiar de forma, metamorfosear, mejorar, transformar una ecuación, ponerla en términos diferentes pero equivalentes...”, dentro de este encuadre este trabajo se estructura en los procesos de transformación de un cuerpo de conocimientos, producto de una investigación en contenidos curriculares, a fin de gestar una innovación pedagógica en este campo. |
| publisher |
Revista INVI |
| publishDate |
2004 |
| url |
https://revistainvi.uchile.cl/index.php/INVI/article/view/62211 |
| work_keys_str_mv |
AT benaltabefclaragraciela didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective AT auadanaliliana didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective AT guarazalejandra didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective AT yepezdanielenrique didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective AT fajardoroberto didactictranspositionandthetransformationofknowledgethepublicspacearchitecturalprojectwithinthecontextoftheurbanperipheryaninnovativeteachingapproachfromaresearchactionperspective AT benaltabefclaragraciela latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion AT auadanaliliana latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion AT guarazalejandra latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion AT yepezdanielenrique latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion AT fajardoroberto latransposiciondidacticacomotransformaciondelconocimientoelproyectoarquitectonicodelespaciopublicoenlaperiferiaurbanaunapracticadocenteinnovadoradesdeunenfoquedeinvestigacionaccion |
| _version_ |
1709646270655627264 |