Make architecture, teach technology
“We consider architecture as a built fact" (built object) therefore, we are convinced that ''technological support allows us to overcome the limitations (limit) of the idea". The chair team, a way of raising questions, ideas, debates, seeking approaches to the learning-teaching o...
Saved in:
| Main Authors: | , , , |
|---|---|
| 格式: | Online |
| 语言: | spa |
| 出版: |
Instituto de Investigaciones Tecnológicas para el Diseño Ambiental del Hábitat Humano
2020
|
| 在线阅读: | https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558 |
| 标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
| id |
oai:ojs.revistas.unne.edu.ar:article-4558 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Universidad Nacional del Nordeste |
| collection |
OJS |
| language |
spa |
| format |
Online |
| author |
Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba |
| spellingShingle |
Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Make architecture, teach technology |
| author_facet |
Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba |
| author_sort |
Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba |
| title |
Make architecture, teach technology |
| title_short |
Make architecture, teach technology |
| title_full |
Make architecture, teach technology |
| title_fullStr |
Make architecture, teach technology |
| title_full_unstemmed |
Make architecture, teach technology |
| title_sort |
make architecture, teach technology |
| description |
“We consider architecture as a built fact" (built object) therefore, we are convinced that ''technological support allows us to overcome the limitations (limit) of the idea". The chair team, a way of raising questions, ideas, debates, seeking approaches to the learning-teaching of technological knowledge of the architectural project crossed by sustainability. The methodology used in the process is based on a dynamic transfer of theoretical content in planned practical exercises. The 1st practical work "The example" is analytical, about architectural works. It is intended that the student infer which were the engines that allowed the development of each of the projects assigned for the analysis, carrying out an intuitive reinterpretation of the assumed project methodology, from the technological point of view. The 2nd work "The module" is an exercise on the technological design of a 6 x 6 x 6 meters module that ranges from the study of climatic requirements, structure, envelopes, terminations to metric calculation, which are all the contents of the subject. The relevant and coherent use of the material resources of architecture is transmitted and promoted, so we work to increase in the students the habit of "thinking about a well-resolved architecture and linked to its environment." "Incorporate technology in the design process", incorporate the design process, as input for the project's thinking, to allow the project to crystallize into architecture. |
| publisher |
Instituto de Investigaciones Tecnológicas para el Diseño Ambiental del Hábitat Humano |
| publishDate |
2020 |
| url |
https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558 |
| work_keys_str_mv |
AT villanidanielpedroconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology AT dalvitvaninaconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology AT mondejarpabloconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology AT rojojoseconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology AT villanidanielpedroconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia AT dalvitvaninaconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia AT mondejarpabloconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia AT rojojoseconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia |
| _version_ |
1709544011494064128 |
| spelling |
oai:ojs.revistas.unne.edu.ar:article-45582020-11-24T12:32:55Z Make architecture, teach technology Hacer arquitectura, enseñar tecnología Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba teaching learning architecture design process sustainability enseñanza aprendizaje arquitectura proceso de diseño sustentabilidad “We consider architecture as a built fact" (built object) therefore, we are convinced that ''technological support allows us to overcome the limitations (limit) of the idea". The chair team, a way of raising questions, ideas, debates, seeking approaches to the learning-teaching of technological knowledge of the architectural project crossed by sustainability. The methodology used in the process is based on a dynamic transfer of theoretical content in planned practical exercises. The 1st practical work "The example" is analytical, about architectural works. It is intended that the student infer which were the engines that allowed the development of each of the projects assigned for the analysis, carrying out an intuitive reinterpretation of the assumed project methodology, from the technological point of view. The 2nd work "The module" is an exercise on the technological design of a 6 x 6 x 6 meters module that ranges from the study of climatic requirements, structure, envelopes, terminations to metric calculation, which are all the contents of the subject. The relevant and coherent use of the material resources of architecture is transmitted and promoted, so we work to increase in the students the habit of "thinking about a well-resolved architecture and linked to its environment." "Incorporate technology in the design process", incorporate the design process, as input for the project's thinking, to allow the project to crystallize into architecture. “Consideramos la arquitectura como un hecho construido”, por lo tanto, estamos convencidos que “el sustento tecnológico nos permite superar el límite de la idea”. El equipo de cátedra, una forma de plantear interrogantes, ideas, debates, que busquen aproximaciones sobre el aprendizaje-enseñanza de los conocimientos tecnológicos del proyecto arquitectónico atravesado por la sustentabilidad. La metodología empleada en el proceso se basa en una dinámica de transferencia de contenidos teóricos en ejercicios prácticos planificados. El 1° trabajo práctico “El ejemplo” es analítico, sobre obras arquitectónicas. Se procura que el estudiante infiera cuales fueron los motores que permitieron el desarrollo de cada uno de los proyectos asignados para el análisis, realizando una re-interpretación intuitiva de la metodología proyectual supuesta, desde el punto de vista tecnológico. El 2° trabajo “El módulo” es una ejercitación sobre diseño tecnológico de un módulo de 6 mts x 6 mts x 6mts que abarca desde el estudio de los requerimientos climáticos, estructura, envolventes, terminaciones hasta cómputo métrico, que son todos los contenidos de la materia. Se transmite y promueve el uso pertinente y coherente de los recursos materiales de la arquitectura por lo que trabajamos en acrecentar en los estudiantes el hábito de “pensar una arquitectura bien resuelta y vinculado con su medio”. “Incorporar la tecnología en el proceso de diseño”, incorporar al proceso de diseño, como insumo del pensamiento del proyecto, para permitir que el proyecto se cristalice en arquitectura. Instituto de Investigaciones Tecnológicas para el Diseño Ambiental del Hábitat Humano 2020-11-24 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558 10.30972/arq.0164558 Arquitecno; Núm. 16 (2020); 107-116 2683-9881 0328-0896 spa https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558/4266 Copyright (c) 2020 Arquitecno https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |