Make architecture, teach technology

“We consider architecture as a built fact" (built object) therefore, we are convinced that ''technological support allows us to overcome the limitations (limit) of the idea". The chair team, a way of raising questions, ideas, debates, seeking approaches to the learning-teaching o...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
Main Authors: Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba, Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba, Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba, Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
格式: Online
语言:spa
出版: Instituto de Investigaciones Tecnológicas para el Diseño Ambiental del Hábitat Humano 2020
在线阅读:https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
id oai:ojs.revistas.unne.edu.ar:article-4558
record_format ojs
institution Universidad Nacional del Nordeste
collection OJS
language spa
format Online
author Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
spellingShingle Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Make architecture, teach technology
author_facet Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
author_sort Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba
title Make architecture, teach technology
title_short Make architecture, teach technology
title_full Make architecture, teach technology
title_fullStr Make architecture, teach technology
title_full_unstemmed Make architecture, teach technology
title_sort make architecture, teach technology
description “We consider architecture as a built fact" (built object) therefore, we are convinced that ''technological support allows us to overcome the limitations (limit) of the idea". The chair team, a way of raising questions, ideas, debates, seeking approaches to the learning-teaching of technological knowledge of the architectural project crossed by sustainability. The methodology used in the process is based on a dynamic transfer of theoretical content in planned practical exercises. The 1st practical work "The example" is analytical, about architectural works. It is intended that the student infer which were the engines that allowed the development of each of the projects assigned for the analysis, carrying out an intuitive reinterpretation of the assumed project methodology, from the technological point of view. The 2nd work "The module" is an exercise on the technological design of a 6 x 6 x 6 meters module that ranges from the study of climatic requirements, structure, envelopes, terminations to metric calculation, which are all the contents of the subject. The relevant and coherent use of the material resources of architecture is transmitted and promoted, so we work to increase in the students the habit of "thinking about a well-resolved architecture and linked to its environment." "Incorporate technology in the design process", incorporate the design process, as input for the project's thinking, to allow the project to crystallize into architecture.
publisher Instituto de Investigaciones Tecnológicas para el Diseño Ambiental del Hábitat Humano
publishDate 2020
url https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558
work_keys_str_mv AT villanidanielpedroconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology
AT dalvitvaninaconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology
AT mondejarpabloconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology
AT rojojoseconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba makearchitectureteachtechnology
AT villanidanielpedroconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia
AT dalvitvaninaconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia
AT mondejarpabloconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia
AT rojojoseconstruccionesiacarreraarquitecturafacultaddearquitecturaurbanismoydisenouniversidadnacionaldecordoba hacerarquitecturaensenartecnologia
_version_ 1709544011494064128
spelling oai:ojs.revistas.unne.edu.ar:article-45582020-11-24T12:32:55Z Make architecture, teach technology Hacer arquitectura, enseñar tecnología Villani, Daniel Pedro; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Dalvit, Vanina; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Mondejar, Pablo; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba Rojo, José; Construcciones I “A”. Carrera Arquitectura. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Córdoba teaching learning architecture design process sustainability enseñanza aprendizaje arquitectura proceso de diseño sustentabilidad “We consider architecture as a built fact" (built object) therefore, we are convinced that ''technological support allows us to overcome the limitations (limit) of the idea". The chair team, a way of raising questions, ideas, debates, seeking approaches to the learning-teaching of technological knowledge of the architectural project crossed by sustainability. The methodology used in the process is based on a dynamic transfer of theoretical content in planned practical exercises. The 1st practical work "The example" is analytical, about architectural works. It is intended that the student infer which were the engines that allowed the development of each of the projects assigned for the analysis, carrying out an intuitive reinterpretation of the assumed project methodology, from the technological point of view. The 2nd work "The module" is an exercise on the technological design of a 6 x 6 x 6 meters module that ranges from the study of climatic requirements, structure, envelopes, terminations to metric calculation, which are all the contents of the subject. The relevant and coherent use of the material resources of architecture is transmitted and promoted, so we work to increase in the students the habit of "thinking about a well-resolved architecture and linked to its environment." "Incorporate technology in the design process", incorporate the design process, as input for the project's thinking, to allow the project to crystallize into architecture. “Consideramos la arquitectura como un hecho construido”, por lo tanto, estamos convencidos que “el sustento tecnológico nos permite superar el límite de la idea”. El equipo de cátedra, una forma de plantear interrogantes, ideas, debates, que busquen aproximaciones sobre el aprendizaje-enseñanza de los conocimientos tecnológicos del proyecto arquitectónico atravesado por la sustentabilidad. La metodología empleada en el proceso se basa en una dinámica de transferencia de contenidos teóricos en ejercicios prácticos planificados.  El 1° trabajo práctico “El ejemplo” es analítico, sobre obras arquitectónicas. Se procura que el estudiante infiera cuales fueron los motores que permitieron el desarrollo de cada uno de los proyectos asignados para el análisis, realizando una re-interpretación intuitiva de la metodología proyectual supuesta, desde el punto de vista tecnológico. El 2° trabajo “El módulo” es una ejercitación sobre diseño tecnológico de un módulo de 6 mts x 6 mts x 6mts que abarca desde el estudio de los requerimientos climáticos, estructura, envolventes, terminaciones hasta cómputo métrico, que son todos los contenidos de la materia. Se transmite y promueve el uso pertinente y coherente de los recursos materiales de la arquitectura por lo que trabajamos en acrecentar en los estudiantes el hábito de “pensar una arquitectura bien resuelta y vinculado con su medio”. “Incorporar la tecnología en el proceso de diseño”, incorporar al proceso de diseño, como insumo del pensamiento del proyecto, para permitir que el proyecto se cristalice en arquitectura. Instituto de Investigaciones Tecnológicas para el Diseño Ambiental del Hábitat Humano 2020-11-24 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558 10.30972/arq.0164558 Arquitecno; Núm. 16 (2020); 107-116 2683-9881 0328-0896 spa https://revistas.unne.edu.ar/index.php/arq/article/view/4558/4266 Copyright (c) 2020 Arquitecno https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0