Territory selling. advertising, cartography and plot division in Greater Buenos Aires (1920 - 1950)

This article analyzes the advertisements produced between 1920 and 1950 in order to sell the plots in Greater Buenos Aires. The images that showed the location of the projects in the leaflets and maps were a key instrument for the sale of land and reflect several issues. On the one hand, they show t...

Cur síos iomlán

Saved in:
Sonraí Bibleagrafaíochta
Main Authors: Gómez Pintus, Ana; Instituto de Historia y Crítica de la Arquitectura y la Ciudad (HiTePAC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) Facultad de Arquitectura y Urbanismo, Universidad Nacional de La Plata. Calle 47 n° 162 (1900) La Plata, Pesoa, Melisa; Instituto de Historia y Crítica de la Arquitectura y la Ciudad (HiTePAC) Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) Facultad de Arquitectura y Urbanismo, Universidad Nacional de La Plata. Calle 47 n° 162 (1900) La Plata
Formáid: Online
Teanga:spa
Foilsithe: Instituto de Arte Americano e Investigaciones Estéticas “Mario J. Buschiazzo” 2017
Rochtain Ar Líne:https://www.iaa.fadu.uba.ar/ojs/index.php/anales/article/view/234
Clibeanna: Cuir Clib Leis
Gan Chlibeanna, Bí ar an gcéad duine leis an taifead seo a chlibeáil!