Eduardo Sacriste’s school: a non-formal teaching of architecture
It is well known what has been written about Eduardo Sacriste´s work, as a forerunner of a new way of seeing the architecture of Modern Movement in Argentina. However, an aspect that was not deeply studied was his role as an educator: an activity that led him to work in different institutions both i...
Enregistré dans:
Auteur principal: | Fraile, Marcelo Alejandro; Instituto de Arte Americano e Investigaciones Estéticas “Mario J. Buschiazzo” Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires. Intendente Güiraldes 2160, Ciudad Universitaria, Pabellón III, 4to Piso 1428 - Ciudad Autónoma de Buenos Aires |
---|---|
Format: | Online |
Langue: | spa |
Publié: |
Instituto de Arte Americano e Investigaciones Estéticas “Mario J. Buschiazzo”
2020
|
Accès en ligne: | https://www.iaa.fadu.uba.ar/ojs/index.php/anales/article/view/337 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
From the archive: Eduardo Sacriste teaching experiencie between Argentina and India (1947-1965)
par: Blanc, Maria Claudina
Publié: (2020) -
Sinceresly yours, Odilia Suárez
par: Menéndez, Eleonora; Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires. Intendente Güiraldes 2160, Ciudad Universitaria, Pabellón III, 4° Piso (1428) Ciudad Autónoma de Buenos Aires.
Publié: (2020) -
An architect’s trips
par: Hendlin, Clara; Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires (FADU-UBA). Intendente Güiraldes 2160. Ciudad Universitaria, Pabellón III, 4º piso. Ciudad Autónoma de Buenos Aires., et autres
Publié: (2017) -
Invariantes orientales. Fernando Chueca Goitía, sus viajes por el mundo Islámico y el proyecto perdido de un hotel en Mosul
par: Martínez Nespral, Fernando Luis; Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires Intendente Güiraldes 2160, Ciudad Universitaria, Pabellón III, 4° Piso C1428EGA - Ciudad Autónoma de Buenos Aires
Publié: (2020) -
Learning through non-determined content in architectural design teaching
par: Psegiannaki, Katerina, et autres
Publié: (2015)