A wall with posters

From décollage concept derives some descriptions about a wall with posters that account for multiple relationships and correlates about the way we experience the city, the urban thing, the body and the knowledge. We discover in that wall, concepts-experiences as the footprint and spacing from Derrid...

সম্পূর্ণ বিবরণ

সংরক্ষণ করুন:
গ্রন্থ-পঞ্জীর বিবরন
প্রধান লেখক: Echeverry Rengifo, Diego Rodrigo
বিন্যাস: Online
ভাষা:spa
প্রকাশিত: Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Artes - Instituto de Investigaciones Hábitat, Ciudad & Territorio 2018
অনলাইন ব্যবহার করুন:https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/47108
ট্যাগগুলো: ট্যাগ যুক্ত করুন
কোনো ট্যাগ নেই, প্রথমজন হিসাবে ট্যাগ করুন!
id oai:www.revistas.unal.edu.co:article-47108
record_format ojs
institution Universidad Nacional de Colombia
collection OJS
language spa
format Online
author Echeverry Rengifo, Diego Rodrigo
spellingShingle Echeverry Rengifo, Diego Rodrigo
A wall with posters
author_facet Echeverry Rengifo, Diego Rodrigo
author_sort Echeverry Rengifo, Diego Rodrigo
title A wall with posters
title_short A wall with posters
title_full A wall with posters
title_fullStr A wall with posters
title_full_unstemmed A wall with posters
title_sort wall with posters
description From décollage concept derives some descriptions about a wall with posters that account for multiple relationships and correlates about the way we experience the city, the urban thing, the body and the knowledge. We discover in that wall, concepts-experiences as the footprint and spacing from Derrida; language games, proposed by Wittgenstein, face us to everyday life and these blurred boundaries persuade us to experience the language from the ordinary; the plot as a synthesis of the heterogeneous by Ricoeur and poiesis reconfigures and continues the story. From image-concept knitting, habitat and inhabit, we across those patchwork from everyday life proposed by de Certeau, until get a postponed place of intimacy suggested by Pardo.
publisher Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Artes - Instituto de Investigaciones Hábitat, Ciudad & Territorio
publishDate 2018
url https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/47108
work_keys_str_mv AT echeverryrengifodiegorodrigo awallwithposters
AT echeverryrengifodiegorodrigo unaparedconcarteles
AT echeverryrengifodiegorodrigo umaparedecomcartazes
AT echeverryrengifodiegorodrigo wallwithposters
_version_ 1709546698797219840
spelling oai:www.revistas.unal.edu.co:article-471082019-04-03T16:54:30Z A wall with posters Una pared con carteles Uma parede com cartazes Echeverry Rengifo, Diego Rodrigo décollage footprint language games plot intimacy Décollage huella juegos del lenguaje trama intimidad Artes y humanidades. décollage rastro jogos de linguagem trama intimidade From décollage concept derives some descriptions about a wall with posters that account for multiple relationships and correlates about the way we experience the city, the urban thing, the body and the knowledge. We discover in that wall, concepts-experiences as the footprint and spacing from Derrida; language games, proposed by Wittgenstein, face us to everyday life and these blurred boundaries persuade us to experience the language from the ordinary; the plot as a synthesis of the heterogeneous by Ricoeur and poiesis reconfigures and continues the story. From image-concept knitting, habitat and inhabit, we across those patchwork from everyday life proposed by de Certeau, until get a postponed place of intimacy suggested by Pardo. A partir del concepto de décollage se derivan unas descripciones en torno a una pared con carteles que darán cuenta de las múltiples relaciones y correlatos sobre la manera en que vivenciamos la ciudad, lo urbano, el cuerpo y el conocimiento. Descubrimos en la pared conceptos y experiencias como el de huella y el de espaciamiento influidos por Derrida, los juegos del lenguaje planteados por Wittgenstein que nos enfrentan a lo cotidiano y, desde sus límites borrosos, nos persuaden para experimentar el lenguaje desde lo ordinario, así como la trama en tanto síntesis de lo heterogéneo propuesta por Ricoeur, y la poiesis que reconfigura y continúa la historia. A partir de la imagen del tejido, el hábitat y el habitar pasamos por las colchas de retazos de lo cotidiano propuestas por de Certeau, hasta llegar al lugar postergado de la intimidad sugerido por Pardo. A partir de conceito de décollage se derivan algunas descripçoes em torno a una pared con cartazes que derem conta das multiple relaçoes e correlatos sobre a maneira en que vivenciamos la cidade, lo urbano, el corpo e el conhecimento. Descobrimosnessaparede, conceitos-experiências como rastro e espaçamento de Derrida; os jogos de linguagempropostos por Wittgenstein confrontam-nos com o dia a dia, a partir de suasfronteiras borradas persuadir-nos a experimentar a linguagem do comum; a trama como umasíntese do heterogêneo Ricoeur e poiesis que reconfigura e continua a história. Do imagen-conceito de tecido, habitat e morar, passamos por esa manta de retalhos do cotidiano propostos por de Certeau, até chegar o lugar adiado da intimidade sugerido por Pardo. Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Artes - Instituto de Investigaciones Hábitat, Ciudad & Territorio 2018-09-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pa Artículo de investigación application/pdf text/html application/xml https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/47108 10.15446/bitacora.v28n3.47108 Bitácora Urbano Territorial; Vol. 28 Núm. 3 (2018): El agua y su relación con la arquitectura, la ciudad y el territorio.; 47-54 Bitácora Urbano Territorial; Vol. 28 No. 3 (2018): El agua y su relación con la arquitectura, la ciudad y el territorio.; 47-54 Bitácora Urbano Territorial; v. 28 n. 3 (2018): El agua y su relación con la arquitectura, la ciudad y el territorio.; 47-54 2027-145X 0124-7913 spa https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/47108/pdf https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/47108/html https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/47108/70135 /*ref*/AUGÉ, M. (2000). Los «no lugares». Espacios del anonimato. Una antropología de la sobremodernidad. Barcelona: Gedisa. BAUDRILLARD, J. (2006). El complot del arte. Ilusión y desilusión estética. Buenos Aires: Amorrortu. DANTO, A. (1995). “El final del arte”. El Paseante, 22-23. Consultado en: https://www.ugr.es/~zink/pensa/ Danto1984.pdf DE CERTEAU, M. (2000). La invención de lo cotidiano. Artes de hacer. Ciudad de México: Universidad Iberoamericana. DELEUZE, G. y GUATTARI, F. (2004). Mil mesetas. Capitalismo y esquizofrenia. Valencia: Pre-Textos. DERRIDA, J. (1998). De la gramatología. Ciudad de México: Siglo XXI. FOSTER, H. (2001). El retorno de lo real. La vanguardia a finales de siglo. Madrid: Akal. GUASH, A. M. (2000). El arte último del siglo XX. Del minimalismo al multiculturalismo. Madrid: Alianza. PARDO, J. L. (1996). La intimidad. Valencia: Pre-Textos. RICOEUR, P. (1995). Tiempo y narración. Configuración del tiempo en el relato histórico. Ciudad de México: Siglo XXI. SERRES, M. (2003). Los cinco sentidos. Ciencia, poesía y filosofía del cuerpo. Bogotá: Taurus. WITTGENSTEIN, L. (1990). Conferencia sobre ética. Barcelona: Paidós. WITTGENSTEIN, L. (1988). Investigaciones filosóficas. Barcelona: Grijalbo. Derechos de autor 2018 Bitácora Urbano Territorial https://creativecommons.org/licenses/by/4.0