Graphic design beyond the visual-optic experience
This article introduces an epistemological perspective of graphic design based on a broader conception of the concept of visuality. Instead of treating vision as a cognitive fact and visuality as the condition of visibility of artifacts, phenomena that have brought to the discipline the omission of...
Guardado en:
Autor principal: | Peña Casallas, Nicolás |
---|---|
Formato: | Online |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Artes - Instituto de Investigaciones Hábitat, Ciudad & Territorio
2020
|
Acceso en línea: | https://revistas.unal.edu.co/index.php/bitacora/article/view/81512 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Visual scenarios for graphical interpretation of concepts
por: García, Lourdes Pilay
Publicado: (2017) -
The Senses: Design Beyond Vision
por: Espinosa Selde, Natalie
Publicado: (2018) -
Inhabited graphic space: The human figure in architectural visual communication
por: Falcón Meraz, José Manuel
Publicado: (2015) -
Beyond theoretical theory
por: Loyola N., Felipe
Publicado: (2006) -
Graphic design at the boundaries. Aesthetic background of the disagreement
por: Nieto, María Laura; Sede Programa Teoría del Diseño Semiótica del Espacio Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Universidad de Buenos Aires Calle Intendente Güiraldes 2160. Pabellón III, Piso 4º Ciudad Universitaria, Ciudad Autónoma de Buenos Aires, República Argentina
Publicado: (2015)