Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital

For the section "Dissertations on Design of Volume 6, N° 1 of Designia magazine, the invited author presents a short article of reflection, in which the teaching and learning of industrial design in digital contexts is discussed. In this case, based on the pedagogical proposal entitled "Au...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Vidal Prada, Ernesto
Formato: Online
Idioma:spa
Publicado em: Universidad de Boyacá 2019
Acesso em linha:https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/332
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ojs-article-332
record_format ojs
spelling ojs-article-3322019-10-10T03:03:16Z Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital Vidal Prada, Ernesto Industrial design Design object pedagogy Diseño industrial Objeto de diseño Pedagogía For the section "Dissertations on Design of Volume 6, N° 1 of Designia magazine, the invited author presents a short article of reflection, in which the teaching and learning of industrial design in digital contexts is discussed. In this case, based on the pedagogical proposal entitled "Aulas con sentido", which presents a basic outline and starting point to think about the use of digital media in the academic courses of an Industrial Design program. In accordance with the experience described, the reality of the discipline is discussed beyond the use of technology, in this case, in the digital representation of the design object, its communicative function and its connection with the context. Para la sección “Disertaciones sobre Diseño del Vol 6, Nº 1 de la revista Designia, el autor invitado presenta un artículo corto de reflexión, en el que se discute acerca de la enseñanza y aprendizaje del diseño industrial en contextos digitales. En este caso, a partir de la propuesta pedagógica titulada “Aulas con sentido” en la cual se plantea un esquema básico y punto de partida para pensar el uso de herramientas digitales dentro de cursos académicos de un programa de Diseño Industrial. De acuerdo con la experiencia descrita, la reflexión implica la realidad de la disciplina más allá del uso de la tecnología, en este caso a partir de la representación digital del objeto de diseño de diseño, su función comunicativa y vinculación con el contexto.   Universidad de Boyacá 2019-04-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/332 10.24267/22564004.332 Designia; Vol. 6 No. 1 (2018): Revista Designia | Julio - Diciembre 2018; 117-123 Designia; Vol. 6 Núm. 1 (2018): Revista Designia | Julio - Diciembre 2018; 117-123 2539-147X 2256-4004 spa https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/332/440 Derechos de autor 2019 Designia
institution Universidad de Boyacá
collection OJS
language spa
format Online
author Vidal Prada, Ernesto
spellingShingle Vidal Prada, Ernesto
Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
author_facet Vidal Prada, Ernesto
author_sort Vidal Prada, Ernesto
title Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
title_short Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
title_full Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
title_fullStr Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
title_full_unstemmed Una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
title_sort una pedagogía para el objeto de diseño industrial digital
description For the section "Dissertations on Design of Volume 6, N° 1 of Designia magazine, the invited author presents a short article of reflection, in which the teaching and learning of industrial design in digital contexts is discussed. In this case, based on the pedagogical proposal entitled "Aulas con sentido", which presents a basic outline and starting point to think about the use of digital media in the academic courses of an Industrial Design program. In accordance with the experience described, the reality of the discipline is discussed beyond the use of technology, in this case, in the digital representation of the design object, its communicative function and its connection with the context.
publisher Universidad de Boyacá
publishDate 2019
url https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/332
work_keys_str_mv AT vidalpradaernesto unapedagogiaparaelobjetodedisenoindustrialdigital
_version_ 1709548930924019712