Fundamentos del diseño gráfico de videojuegos
This short article shows the partial results that have been obtained within the research in development, which is part of the PhD in design process that has been carried out at the University of Palermo - Argentina. The research is aimed at the search for a theory centered on the design elements tha...
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| Published: |
Universidad de Boyacá
2020
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| Online Access: | https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/338 |
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ojs-article-3382020-01-28T05:58:19Z Fundamentos del diseño gráfico de videojuegos Rojas, Camilo Fabian videojuegos fundamentos del diseño diseño gráfico This short article shows the partial results that have been obtained within the research in development, which is part of the PhD in design process that has been carried out at the University of Palermo - Argentina. The research is aimed at the search for a theory centered on the design elements that make up videogames, for this reason the fundamentals of graphic design must be reinterpreted, which have been established taking into account the physical and digital visual products in a general way. For this, in the first phase has raised the use of a hermeneutic method that allows from semiotics to reinterpret the meaning of each design element taking into account the characteristics and qualities of video games. El presente artículo corto hace muestra de los resultados parciales que se han obtenido dentro de la investigación en desarrollo, que hace parte del proceso de doctorado en diseño que se viene realizando en la Universidad de Palermo - Argentina. La investigación tiene como fin la búsqueda de una teoría centrada en los elementos de diseño que componen a los videojuegos, para ello se debe reinterpretar los fundamentos del diseño gráfico, los cuales han sido establecidos teniendo en cuenta los productos visuales físicos y digitales de manera general. Así que para ello en la primera fase se ha planteado hacer uso de un método hermenéutico que permita desde la semiótica reinterpretar el significado de cada elemento de diseño teniendo en cuenta las características y cualidades de los videojuegos. Universidad de Boyacá 2020-01-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/338 10.24267/22564004.338 Designia; Vol. 7 No. 2 (2020): Revista Designia | Enero - Junio 2020; 103-127 Designia; Vol. 7 Núm. 2 (2020): Revista Designia | Enero - Junio 2020; 103-127 2539-147X 2256-4004 spa https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/338/485 Derechos de autor 2020 Designia |
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Universidad de Boyacá |
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This short article shows the partial results that have been obtained within the research in development, which is part of the PhD in design process that has been carried out at the University of Palermo - Argentina.
The research is aimed at the search for a theory centered on the design elements that make up videogames, for this reason the fundamentals of graphic design must be reinterpreted, which have been established taking into account the physical and digital visual products in a general way. For this, in the first phase has raised the use of a hermeneutic method that allows from semiotics to reinterpret the meaning of each design element taking into account the characteristics and qualities of video games. |
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