Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina
In the section "Dissertations on Design" of Vol 7, No. 1 of Designia magazine, the invited authors present a short article of reflection, in which pedagogical practices with emerging technologies are exposed in the subject of Morphology III: Urban Morphology, of the FAUD National Universit...
Bewaard in:
| Hoofdauteurs: | , |
|---|---|
| Formaat: | Online |
| Taal: | spa |
| Gepubliceerd in: |
Universidad de Boyacá
2019
|
| Online toegang: | https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/399 |
| Tags: |
Voeg label toe
Geen labels, Wees de eerste die dit record labelt!
|
| id |
ojs-article-399 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
ojs-article-3992020-02-11T20:54:29Z Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina Mariconde, María Marta Incatasciato, Adriana emerging technologies mobile learning university education urban color tecnologías emergentes aprendizaje móvil enseñanza superior color urbano In the section "Dissertations on Design" of Vol 7, No. 1 of Designia magazine, the invited authors present a short article of reflection, in which pedagogical practices with emerging technologies are exposed in the subject of Morphology III: Urban Morphology, of the FAUD National University of Córdoba, Argentina. The experimental workshop takes as an object of study the North Market sector of the city of Córdoba and there proposes the development of city readings, focused on the analysis of urban color, under the didactic application of technological tools such as devices, mobile applications and internet. The proposed methodology includes the development of a collaborative digital mapping of the sector, a relief of the perceived digital color and the conceptualization of the results from a synthesis video. The experience results allow us to visualize the advantages of the educational trend of mobile learning and the use of technological resources. It is considered that the exercise motivates and stimulates the teaching and learning processes and promotes the collaborative construction of knowledge. En la sección Disertaciones sobre Diseño del Vol 7, Nº1 de la revista Designia, las autoras invitadas presentan un artículo corto de reflexión, en el que se exponen prácticas pedagógicas con tecnologías emergentes en la asignatura de Morfología III: Morfología Urbana, de la FAUD Universidad Nacional de Córdoba, Argentina. El taller experimental toma como objeto de estudio al sector del Mercado Norte de la ciudad de Córdoba y allí propone el desarrollo de lecturas de ciudad, enfocadas en el análisis del color urbano, bajo la aplicación didáctica de herramientas tecnológicas como dispositivos y aplicaciones móviles e internet. La metodología propuesta incluye el desarrollo de un mapeo digital colaborativo del sector, un relevamiento del color digital percibido y la conceptualización de los resultados a partir de un video de síntesis. La experiencia, arroja resultados que permiten visualizar las ventajas de la tendencia educativa del aprendizaje móvil y el uso de los recursos tecnológicos. Se considera que el ejercicio motiva y dinamiza los procesos de enseñanza y aprendizaje y fomenta la construcción colaborativa del conocimiento. Universidad de Boyacá 2019-09-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/399 10.24267/22564004.399 Designia; Vol. 7 No. 2 (2020): Revista Designia | Enero - Junio 2020; 167-175 Designia; Vol. 7 Núm. 2 (2020): Revista Designia | Enero - Junio 2020; 167-175 2539-147X 2256-4004 spa https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/399/454 Derechos de autor 2019 Designia |
| institution |
Universidad de Boyacá |
| collection |
OJS |
| language |
spa |
| format |
Online |
| author |
Mariconde, María Marta Incatasciato, Adriana |
| spellingShingle |
Mariconde, María Marta Incatasciato, Adriana Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina |
| author_facet |
Mariconde, María Marta Incatasciato, Adriana |
| author_sort |
Mariconde, María Marta |
| title |
Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina |
| title_short |
Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina |
| title_full |
Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina |
| title_fullStr |
Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina |
| title_full_unstemmed |
Uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana FAUD UNC Córdoba, Argentina |
| title_sort |
uso de tecnologías emergentes en la enseñanza de la realidad urbana faud unc córdoba, argentina |
| description |
In the section "Dissertations on Design" of Vol 7, No. 1 of Designia magazine, the invited authors present a short article of reflection, in which pedagogical practices with emerging technologies are exposed in the subject of Morphology III: Urban Morphology, of the FAUD National University of Córdoba, Argentina.
The experimental workshop takes as an object of study the North Market sector of the city of Córdoba and there proposes the development of city readings, focused on the analysis of urban color, under the didactic application of technological tools such as devices, mobile applications and internet.
The proposed methodology includes the development of a collaborative digital mapping of the sector, a relief of the perceived digital color and the conceptualization of the results from a synthesis video.
The experience results allow us to visualize the advantages of the educational trend of mobile learning and the use of technological resources. It is considered that the exercise motivates and stimulates the teaching and learning processes and promotes the collaborative construction of knowledge. |
| publisher |
Universidad de Boyacá |
| publishDate |
2019 |
| url |
https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/designia/article/view/399 |
| work_keys_str_mv |
AT maricondemariamarta usodetecnologiasemergentesenlaensenanzadelarealidadurbanafaudunccordobaargentina AT incatasciatoadriana usodetecnologiasemergentesenlaensenanzadelarealidadurbanafaudunccordobaargentina |
| _version_ |
1709548931853058048 |