History and forgetfulness scenaries in modern Mexico 1942-1958
La pintura de Juan O’Gorman “La Ciudad de México” de 1942 y las torres de concreto diseñadas en 1957-1958 por Mathias Goeritz y Luis Barragán para la Ciudad Satélite de Mario Pani, son imágenes icónicas de la Ciudad de México en la era moderna. Juntas enmarcan un periodo de transformación urbana ext...
Gardado en:
Autor Principal: | Eggener, Keith L. |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | spa |
Publicado: |
Facultad de Arquitectura, Universidad Nacional Autónoma de México
2014
|
Acceso en liña: | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/57310 |
Tags: |
Engadir etiqueta
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!
|
Títulos similares
-
Regionalism Revisited: The Case of Francisco Artigas A Fresh Look at a Forgotten Mexican Modernist
por: Eggener, Keith
Publicado: (2016) -
Housing for workers, pacifying or modernizing element : the intervention of the state in Bogotá 1918-1942.
por: Díaz Cotrino, Yenny Milena
Publicado: (2007) -
From modern “style” to modern architecture: meanings of modern in the brazilian magazines a casa and arquitetura e urbanismo (1923- 1942)
por: Nery, Juliana Cardoso
Publicado: (2016) -
Forgetting and reconstructing - Memory and experience in the architecture of the city
por: Pinheiro, Ethel, et al.
Publicado: (2021) -
Mexico and ciam. Notes to Mexican Modern Architecture History [part two]
por: Heredia, Juan Manuel
Publicado: (2016)