A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura

This article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the ed...

Volledige beschrijving

Bewaard in:
Bibliografische gegevens
Hoofdauteurs: Mejía Ortiz, Claudia, Albornoz Rugeles, Cristina, Villazón Godoy, Rafael, Restrepo Hernández, Fabio, Saga, Manuel
Formaat: Online
Taal:spa
Gepubliceerd in: Universidad del Bío-Bío, Chile 2015
Online toegang:https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971
Tags: Voeg label toe
Geen labels, Wees de eerste die dit record labelt!
id oai:ojs.revistas.ubiobio.cl:article-1971
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.ubiobio.cl:article-19712018-03-27T00:23:48Z A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura In favor of integrated teaching in the freshman year of architecture Mejía Ortiz, Claudia Albornoz Rugeles, Cristina Villazón Godoy, Rafael Restrepo Hernández, Fabio Saga, Manuel education academic architecture curriculum integrated curriculum architecture educación arquitectura académica plan de estudios plan de estudios integrado arquitectura This article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the education of future architects. One of the main difficulties encountered in this research is the continuing fragmentation of knowledge into areas, in spite of the growing need to train architects that understand the discipline in an integrated way. Therefore, this study stresses the need to establish transverse topics that make it possible to once again join the aforementioned self-contained areas of knowledge, and in this manner assure that students make connections between acquired knowledge. Este artículo muestra los resultados de la investigación “La enseñanza de la arquitectura en primer año” que tuvo como objetivo profundizar en los pensum de diferentes escuelas de arquitectura a nivel mundial y entender la manera en que la estructura curricular de este primer año determina la formación de los futuros arquitectos. Una de las principales problemáticas expuestas aquí apunta al aún existente fraccionamiento del conocimiento en áreas, a pesar de la necesidad creciente de educar arquitectos que conciban la disciplina de una forma integral. En este sentido, el estudio concluye en la necesidad de plantear temas transversales que permitan volver a vincular dichas áreas, que se encuentran auto contenidas, y asegurar que los estudiantes relacionen conocimientos aprendidos. Universidad del Bío-Bío, Chile 2015-12-31 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17 0719-6466 0716-2677 spa https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971/2001
institution Universidad del Bío-Bío
collection OJS
language spa
format Online
author Mejía Ortiz, Claudia
Albornoz Rugeles, Cristina
Villazón Godoy, Rafael
Restrepo Hernández, Fabio
Saga, Manuel
spellingShingle Mejía Ortiz, Claudia
Albornoz Rugeles, Cristina
Villazón Godoy, Rafael
Restrepo Hernández, Fabio
Saga, Manuel
A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
author_facet Mejía Ortiz, Claudia
Albornoz Rugeles, Cristina
Villazón Godoy, Rafael
Restrepo Hernández, Fabio
Saga, Manuel
author_sort Mejía Ortiz, Claudia
title A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
title_short A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
title_full A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
title_fullStr A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
title_full_unstemmed A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
title_sort favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
description This article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the education of future architects. One of the main difficulties encountered in this research is the continuing fragmentation of knowledge into areas, in spite of the growing need to train architects that understand the discipline in an integrated way. Therefore, this study stresses the need to establish transverse topics that make it possible to once again join the aforementioned self-contained areas of knowledge, and in this manner assure that students make connections between acquired knowledge.
publisher Universidad del Bío-Bío, Chile
publishDate 2015
url https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971
work_keys_str_mv AT mejiaortizclaudia afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT albornozrugelescristina afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT villazongodoyrafael afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT restrepohernandezfabio afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT sagamanuel afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT mejiaortizclaudia infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture
AT albornozrugelescristina infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture
AT villazongodoyrafael infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture
AT restrepohernandezfabio infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture
AT sagamanuel infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture
AT mejiaortizclaudia favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT albornozrugelescristina favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT villazongodoyrafael favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT restrepohernandezfabio favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
AT sagamanuel favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura
_version_ 1709545325814874112