A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura
This article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the ed...
Kaydedildi:
| Asıl Yazarlar: | , , , , |
|---|---|
| Materyal Türü: | Online |
| Dil: | spa |
| Baskı/Yayın Bilgisi: |
Universidad del Bío-Bío, Chile
2015
|
| Online Erişim: | https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971 |
| Etiketler: |
Etiketle
Etiket eklenmemiş, İlk siz ekleyin!
|
| id |
oai:ojs.revistas.ubiobio.cl:article-1971 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs.revistas.ubiobio.cl:article-19712018-03-27T00:23:48Z A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura In favor of integrated teaching in the freshman year of architecture Mejía Ortiz, Claudia Albornoz Rugeles, Cristina Villazón Godoy, Rafael Restrepo Hernández, Fabio Saga, Manuel education academic architecture curriculum integrated curriculum architecture educación arquitectura académica plan de estudios plan de estudios integrado arquitectura This article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the education of future architects. One of the main difficulties encountered in this research is the continuing fragmentation of knowledge into areas, in spite of the growing need to train architects that understand the discipline in an integrated way. Therefore, this study stresses the need to establish transverse topics that make it possible to once again join the aforementioned self-contained areas of knowledge, and in this manner assure that students make connections between acquired knowledge. Este artículo muestra los resultados de la investigación “La enseñanza de la arquitectura en primer año” que tuvo como objetivo profundizar en los pensum de diferentes escuelas de arquitectura a nivel mundial y entender la manera en que la estructura curricular de este primer año determina la formación de los futuros arquitectos. Una de las principales problemáticas expuestas aquí apunta al aún existente fraccionamiento del conocimiento en áreas, a pesar de la necesidad creciente de educar arquitectos que conciban la disciplina de una forma integral. En este sentido, el estudio concluye en la necesidad de plantear temas transversales que permitan volver a vincular dichas áreas, que se encuentran auto contenidas, y asegurar que los estudiantes relacionen conocimientos aprendidos. Universidad del Bío-Bío, Chile 2015-12-31 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17 ARQUITECTURAS DEL SUR; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17 0719-6466 0716-2677 spa https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971/2001 |
| institution |
Universidad del Bío-Bío |
| collection |
OJS |
| language |
spa |
| format |
Online |
| author |
Mejía Ortiz, Claudia Albornoz Rugeles, Cristina Villazón Godoy, Rafael Restrepo Hernández, Fabio Saga, Manuel |
| spellingShingle |
Mejía Ortiz, Claudia Albornoz Rugeles, Cristina Villazón Godoy, Rafael Restrepo Hernández, Fabio Saga, Manuel A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| author_facet |
Mejía Ortiz, Claudia Albornoz Rugeles, Cristina Villazón Godoy, Rafael Restrepo Hernández, Fabio Saga, Manuel |
| author_sort |
Mejía Ortiz, Claudia |
| title |
A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| title_short |
A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| title_full |
A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| title_fullStr |
A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| title_full_unstemmed |
A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| title_sort |
favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura |
| description |
This article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the education of future architects. One of the main difficulties encountered in this research is the continuing fragmentation of knowledge into areas, in spite of the growing need to train architects that understand the discipline in an integrated way. Therefore, this study stresses the need to establish transverse topics that make it possible to once again join the aforementioned self-contained areas of knowledge, and in this manner assure that students make connections between acquired knowledge. |
| publisher |
Universidad del Bío-Bío, Chile |
| publishDate |
2015 |
| url |
https://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971 |
| work_keys_str_mv |
AT mejiaortizclaudia afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT albornozrugelescristina afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT villazongodoyrafael afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT restrepohernandezfabio afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT sagamanuel afavordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT mejiaortizclaudia infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture AT albornozrugelescristina infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture AT villazongodoyrafael infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture AT restrepohernandezfabio infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture AT sagamanuel infavorofintegratedteachinginthefreshmanyearofarchitecture AT mejiaortizclaudia favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT albornozrugelescristina favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT villazongodoyrafael favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT restrepohernandezfabio favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura AT sagamanuel favordelaensenanzaintegralenelprimeranodearquitectura |
| _version_ |
1709545325814874112 |