Efectos Territoriales y Urbanísticos de la transformación de la Ruta 5 en Vía Concesionada de Acceso Controlado: El caso del Corredor de la Ruta 5 "Tramo Ercilla - Gorbea"
In this article the author identifies the effects on the land and the urban planning caused by the changes that occurred in the former Ruta 5 Highway - Chile that now has toll booths and controlled entrances and exits. The author compares this situation to the objective and results of a traditional...
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        Universidad de Chile. Facultad de Arquitectura y Urbanismo
    
      2002
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                  oai:ojs.revistas.uchile.cl:article-129072021-07-09T18:24:06Z Efectos Territoriales y Urbanísticos de la transformación de la Ruta 5 en Vía Concesionada de Acceso Controlado: El caso del Corredor de la Ruta 5 "Tramo Ercilla - Gorbea" Henríquez Orellana, María Patricia In this article the author identifies the effects on the land and the urban planning caused by the changes that occurred in the former Ruta 5 Highway - Chile that now has toll booths and controlled entrances and exits. The author compares this situation to the objective and results of a traditional project of this kind. Some of the important effects are: mobility in a local level, change in the habits on the inhabitants, urban planning, the birth of new transportation infrastructure projects and other projects that may improve Ruta 5 Highwa - Chile. Se trata de identificar los efectos territoriales y urbanísticos verificados con la transformación de la antigua Ruta 5 en una vía de peaje y accesos controlados y contrastarlos con la previsión y objetivos asignados comúnmente a un proyecto de esta naturaleza. Interesa destacar efectos producidos en: la movilidad local, identificando cambios de hábitos de los habitantes; la planeación urbana; generación de proyectos de infraestructura de transporte u otros asociados al mejoramiento de la Ruta 5. Universidad de Chile. Facultad de Arquitectura y Urbanismo 2002-01-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistaurbanismo.uchile.cl/index.php/RU/article/view/12907 10.5354/ru.v0i6.12907 Revista de Urbanismo; Núm. 6 (2002): Julio Revista de Urbanismo; Núm. 6 (2002): Julio 0717-5051 spa https://revistaurbanismo.uchile.cl/index.php/RU/article/view/12907/13191 | 
    
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